Consulta de Guías Docentes



Academic Year/course: 2023/24

616 - Degree in Tourism

29165 - Intermediation in the Tourism Sector


Syllabus Information

Academic year:
2023/24
Subject:
29165 - Intermediation in the Tourism Sector
Faculty / School:
177 - Escuela Universitaria de Turismo
Degree:
616 - Degree in Tourism
ECTS:
6.0
Year:
2
Semester:
Second semester
Subject type:
Compulsory
Module:
---

1. General information

The fundamental objectives of the subject are:

  • Describe the basic concepts of tourism intermediation.
  • Analyze the changes taking place in this sector.

These approaches and goals are aligned with the following Sustainable Development Goals (SDGs) of the agenda

2030 of the United Nations ( https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/), in such a way that the acquisition of the learning results of the subject provides training and competence to contribute to some extent to their achievement:

  • Goal 4: Quality Education.
  • Goal 5: Gender Equality.
  • Goal 10: Reduction of Inequalities

2. Learning results

- Identify, analyze and solve the problems posed by making decisions and playing a determined role in within

of the equipment.

- Be able to solve real-life cases describing some elements of the organizations in which they are organizations

that make it possible to establish a diagnosis as well as to propose solutions.

- Elaborate a synthesis of the contexts described in the readings.

- Solve problems/exercises and case studies.

3. Syllabus

PART I: INTERMEDIATION AND DISTRIBUTION IN THE TOURISM SECTOR

 

PART II: TRAVEL AGENCIES

 

PART III: ORGANIZATION OF EVENTS

4. Academic activities

Attendance to theoretical classes: 30 hours

Attendance to practical classes: 30 hours

Attendance to tutorials: 5 hours

Autonomous work of the students: 80 hours

Examinations and presentation of work: 5 hours

5. Assessment system

The student can choose between two modalities:

-Continuous Assessment

Active student participation is required.

     a) Final work (40%). In this work, the content, explanation, presentation, originality and coherence in the exposition of the ideas presented will be valued..

     b) Assessment of theoretical contents (test type) (60%)

-Global assessment

    a) Individual theoretical-practical written test (100%). The student must obtain a minimum of 5 out of 10 in each of the parts.

    b) Students who have opted for the continuous evaluation modality, but have not passed it: written test 60% + final work 40% (the grade of the work done is kept).

 

Extraordinary call:

Written test following the rules of the previous section of global assessment a).


Curso Académico: 2023/24

616 - Graduado en Turismo

29165 - Intermediación turística


Información del Plan Docente

Año académico:
2023/24
Asignatura:
29165 - Intermediación turística
Centro académico:
177 - Escuela Universitaria de Turismo
Titulación:
616 - Graduado en Turismo
Créditos:
6.0
Curso:
2
Periodo de impartición:
Segundo semestre
Clase de asignatura:
Obligatoria
Materia:
---

1. Información básica de la asignatura

Los objetivos fundamentales de la asignatura son:
  • Describir los conceptos básicos de la intermediación turística.
  • Analizar los cambios que se están produciendo en este sector.
Estos planteamientos y objetivos están alineados con los siguientes Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de la Agenda
2030 de Naciones Unidas ( https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/), de tal manera que la adquisición de los resultados de aprendizaje de la asignatura proporciona capacitación y competencia para contribuir en cierta medida a su logro:
 
  • Objetivo 4: Educación de calidad
  • Objetivo 5: Igualdad de género
  • Objetivo 10: Reducción de las desigualdades

2. Resultados de aprendizaje

- Identificar, analizar y resolver los problemas planteados tomando decisiones y jugando un papel determinado en el seno
del equipo.
 
- Ser capaz de resolver casos extraídos de la vida real en los que se describan algunos elementos de las organizaciones
que permiten establecer un diagnóstico así como proponer vías de soluciones.
 
- Elaborar una síntesis de los contextos descritos en las lecturas.
 
- Resolver problemas/ejercicios y casos prácticos.

3. Programa de la asignatura

PARTE I: INTERMEDIACIÓN Y DISTRIBUCIÓN EN EL SECTOR TURÍSTICO
 
PARTE II: AGENCIAS DE VIAJES
 
PARTE III: ORGANIZACIÓN DE EVENTOS

4. Actividades académicas

Asistencia a clases teóricas: 30 horas
Asistencia a clases prácticas: 30 horas
Asistencia a tutorías: 5 horas
Trabajo autónomo del alumnado: 80 horas
Realización de exámenes y presentación de trabajos: 5 horas

5. Sistema de evaluación

El estudiante puede elegir entre dos modalidades:
  • Evaluación continua
Necesaria la participación activa del estudiante.
 
      a) Trabajo final asignatura (40%). En este trabajo se valorará el contenido, la explicación, la presentación, la originalidad y la coherencia en la exposición de las ideas planteadas.
 
      b) Evaluación de contenidos teóricos tipo test (60%)
  • Evaluación global
     a) Prueba escrita individual teórico-práctica (100%). Necesario que el estudiante obtenga un mínimo de 5 sobre 10 en cada una de las partes.
 
     b) Estudiantes que hayan optado por la modalidad de evaluación continua, pero no la hayan superado: prueba escrita 60% + trabajo final de la asignatura 40% (se guarda la nota del trabajo realizado).
 
Convocatoria extraordinaria:
Prueba escrita siguiendo las normas del apartado anterior de evaluación global a).